lauantai 1. marraskuuta 2014

Normipäivä

Näin pyhäinpäiväviikonloppuna tanssinopettajakin saa nauttia täysin vapaasta ja kiireettömästä viikonlopusta, mikä on melkoista luksusta. Kerrankin keho ehtii palautua kunnolla viikon rasituksista! Ajattelin kuitenkin näin lauantaiaamun ratoksi kirjoitella normaalista työpäivästäni.

Tanssinopettajan työssä minun päivärytmini on normaaliin toimistotyöntekijän arkeen verrattuna varsin poikkeava. Olen aamuvirkku, joten päiväni käynnistyy yleensä jo seitsemän aikaan aamulla aamupalalalla.

Aamiaisen jälkeen lähden treenaamaan. Pyrin liikkumaan säännöllisesti, koska olen todennut sen tuovan päivääni energiaa. Luonnollisesti treenaaminen myös auttaa pitämään kroppani työkunnossa; tanssinopettajalle oma keho kun toimii työvälineenä.

Treenin jälkeen olen yleensä puoliltapäivin kotona ja syön välipalan. Sen jälkeen päivästä riippuen suunnittelen yleensä tunteja sekä  hoidan kaikenlaisia juoksevia asioita. Mikäli työt ovat järjestyksessä, siivoan ja laitan ruokaa ennen opettamaan lähtemistä. Toisinaan on myös aikaa ihan vain rentoutua. :)

Välipala
Juuri ennen töihinlähtöä syön vielä lämpimän ruoan sekä tarkistan, että olen pakannut tarvittavat varusteet mukaan. Olen varsinainen kassialma, eli raahaan mukanani hurjan määrän tavaraa.

Tanssinopettajan illat kuluvat pääsääntöisesti töissä. Heti viimeisen tunnin jälkeen syön yleensä jotain välipalaa ennen kuin aloitan kotimatkan. Kotona menen harvoin heti nukkumaan, vaan syön ensin jotain sekä rauhoitun illan opetusten jälkeen.

Kun on liikkunut koko illan, ei uni ala heti painaa silmiä. Pyrin kuitenkin menemään viimeistään puoliltaöin nukkumaan, jotta jaksan seuraavana aamuna herätä taas treenaamaan. Olen onneksi nopea nukahtamaan - yleensä riittää kun menen sänkyyn ja suljen silmät. :D

Millainen on sinun normaali päiväsi? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro ajatuksesi!