torstai 15. tammikuuta 2015

Oma balettitarinani, osa 1: Ensimmäiset balettitunnit

Näin Throwback Thursdayn kunniaksi ajattelin jakaa teille hieman omaa balettihistoriaani. Olen tällaisten jatkokertomusten ystävä, joten kerron omankin tarinani osissa. Mikäli siis tarinani kiinnostaa, kannattaa kurkata blogiani aina torstaisin! ;)

Omat balettituntini alkoivat jo alle kouluikäisenä. Minulla ei ollut mitään harrastuksia enkä oikeastaan tiedä, miksi halusin päästä balettitunneille. Voi olla, että joku kavereistani kävi baletissa tai sitten keksin ajatuksen jostain muualta. Muistan joka tapauksessa itse pyytäneeni pääseväni balettiin. Sopivan tunnin löytäminen ei ollut kovinkaan helppoa, sillä minulla oli melko tarkka mielikuva siitä, mitä minusta "oikealla" balettitunnilla tehdään. En tosin osaa enää tässä vaiheessa tarkemmin määritellä, millainen tämä mielikuva oli. Onneksi mieleinen ryhmä ja opettaja kuitenkin löytyi, vaikka opetus kyllä siinä vaiheessa oli vielä puhtaasti lastentanssia eikä varsinaista balettia. Opettaja osasi kuitenkin tuoda tunteihin baletillisuutta siten, että me oppilaat koimme todella olevamme balettitunnilla ja tanssivamme "oikeaa balettia". Tämä oli minulle todella tärkeää, minkä vuoksi yritän itsekin tuoda baletillisuutta omille lasten balettitunneilleni. Balettitunti oli aina yksi viikon kohokohdista minulle, ja oma tavoitteeni on, että se olisi myös oppilailleni sellainen!

Kuva

Minun aikanani vanhemmilla ei ollut asiaa sisään balettisaliin eikä avoimia ovia tai erityisiä vierailuviikkoja järjestetty. Vanhemmat näkivät lastensa tanssimista ainoastaan näytöksissä - joskin he kovasti yrittivät aina kurkkia ovenraosta sitä, mitä tunnilla tehtiin. En usko opettajan olleen tästä kovinkaan innoissaan.

Millainen sinun ensimmäinen balettituntisi oli?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro ajatuksesi!