keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Cheers to a new year and another chance for us to get it right.” 
Oprah Winfrey

Uudenvuodenaaton kunniaksi voi hyvin muistella hieman kulunutta vuotta sekä siirtää suunnitelmat uuteen vuoteen! Minulla ei ole varsinaisesti tapana tehdä uuden vuoden lupauksia, koska olen huono pitämään niitä. Sen sijaan asetan joitain tavoitteita tulevalle vuodelle (ja yrittää olla ottamatta niistä liikaa stressiä).

Vuodelle 2014 asetin tavoitteekseni syödä enemmän kasviksia sekä liikkua viisi kertaa viikossa. Ilokseni voin todeta, että nämä tavoitteet ovat pääosin toteutuneet! Olen aina ollut laiska tekemään salaatteja, mutta vuoden aikana olen todennut, ettei salaatin tekoon kulu juuri lainkaan aikaa. Lisäksi olen huomannut todella kaipaavani salaattia aterian kylkeen, jos se jostain syystä jää joskus puuttumaan.

Minulla on tapana kirjata ylös puhelimeeni kaikki liikuntakerrat ja ilokseni voin todeta tilaston kuluneelta vuodelta osoittavan, että pääosin tuo liikkuminen viidesti viikosta on toteutunut. Sairastumiset ovat toisinaan hieman haitanneet tavoitteessa pysymistä, mutta muuten olen liikkunut ahkerasti. Työssäni tulee toki muutenkin liikuttua, mutta en lue sitä varsinaiseksi treeniksi. Saan omista treeneistäni energiaa päivään ja lisäksi säännöllinen liikunta auttaa minua pysymään kunnossa, jotta pystyn tekemään tanssinopetustyötä täysipainoisesti.

Tulevalle vuodelle 2015 en ole vielä keksinyt muuta tavoitetta kuin aika perinteisen herkuttelun vähentämsen. Olen jo onnistunut hillitsemään itsessäni asuvaa sokerihiirtä siten, etten enää vedä varsinaisia suklaaövereitä (näin joulunaikaan kaapit ovat täynnä oppilailta saatuja suklaita, joten tämä on minusta aikamoinen saavutus), vaan napsin muutaman konvehdin päivässä. Tavoitteenani on kuitenkin se, että viikossa olisi maksimssaan yksi tällainen herkuttelupäivä - saa nähdä miten käy!

Lisäksi yritän käydä säännöllisesti itse treenaamassa balettitunneilla. Viime aikoina tunneille osallistuminen on ainakin omalla kohdallani ollut varsin epäsäännöllistä; olen pikemminkin tehnyt muuta kuin balettitreeniä. Koska omassa kehossani tuntuma kuitenkin häviää nopeasti ilman lajitreeniä, yritän nyt parantaa aktiivisuuttani balettitunneille osallistumisessa!

Kuva


Millaisia tavoitteita sinulla on vuodelle 2015? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro ajatuksesi!